Over mij

In mijn opleidingen en werk hebben altijd twee dingen centraal gestaan: relaties met en tussen mensen en beeldend werken. In het werken met kinderen en jongeren, in het onderwijs (1e graads docent tekenen) en in de kinder- en jeugdpsychiatrie (beeldend therapeut) waren de beeldende werkstukken, de materialen en het beeldend proces de belangrijkste middelen om de kinderen en jongeren bewust te laten worden van en contact laten te maken met zichzelf en met de ander en om een ontwikkelingsproces op gang te breng of stagnatie te doorbreken. 

Daarnaast is mijn eigen beeldend werken altijd een middel geweest om bezig te zijn met wat ik om mij heen zie, wat ik meemaak en ervaar.  
Belangrijk zijn voor mij kleur, licht en donker, gelaagdheid, beweging. Daarmee probeer ik een autonoom beeld neer te zetten: niet een exacte weergave van of een uitsnede uit de realiteit, maar een nieuwe werkelijkheid, binnen de randen van het papier en het doek, mijn impressie van de wereld om mij heen.